Nem egy hétköznapi videó játékról lesz szó. A Silent Service lényegében egy tengeralattjáró szimulátor, mely Sid Meier egyik korai alkotása. Sid elsősorban szimulátor és stratégiai játékairól híresült el, és a mai napig aktív játék tervező. Ez a bizonyos darab például a játékos által állítható mélységű szimulációt biztosít, rengeteg adatot, grafikát, és hang effektet vonultat fel - megelőzte a korát. Az Atari ST változat Silas Warner munkáját dícséri. 1985-ben adta ki először a MicroProse, többféle 8-bites gépre. A folytatás 1990-ben jelent meg.
A történet a II. Világháború idején játszódik, a játékosnak egy az Amerikai Egyesült Államok irányítása alatt lévő tengeralattjárót kell kommandíroznia rengeteg küldetésen keresztül, a Japán tengeri flotta ellen.
Végigjátszás videó a cikk végén!
1983-ban jelent meg a Commodore 64 verzió, a Broderbund kiadó gondozásában. Az Apple tulajdonosok már egy évvel korábban kézhez kaphatták. Kirobbanó sikert ért el, megannyi gépre portolták. Stílus teremtő, igazi vérbeli arcade akció, Dan Gorlin műve.
A kihívás nem kisebb, mint megmenteni a túszként fogvatartott békekonferencia delegáció tagjait, az ellenséges vonalak mögül! Ehhez egy helikoptert bocsájt rendelkezésedre az állam.
Ellenséges tankok, repülők, és erős gépágyú tüzelés közepette kell hősies küldetéseidet végrehajtani. Minden bátorságodra és képességedre szükséged lesz, hogy legyőzd a lázadókat. Sok sikert katona!
A Rasputin című játék egy izometrikus ábrázolású - alapvetően kaland, - platform játék. 1985-ben adta ki a Firebird, és az LT Software fejlesztette, a zenéjét pedig Rob Hubbard komponálta, - ami lényegében több jól ismert orosz népdal és klasszikusok feldolgozása, némi eredeti dallammal összemixelve, nagyon cool! :). A Rasputin egyszemélyes játék. A Commodore verzió csak egy port, az eredeti ZX-Spectrumra készült Paul Hibbard jóvoltából, de a játék megjelent még Amstrad CPC gépre is.
Habár a játéktér ahol a főhös mozog mindig csak egy színből van kirajzolva, maga a grafikai részletesség - eleve ugye minden izometrikus - kíváló! Ráadásul kihívást is rejt a játék ha végig szeretnéd vinni.
A főgonosz természetesen maga Rasputin szelleme! :) Ő egy valós személy volt, az orosz cárnak a főpapja, akiben azonban az orosz nép nem bízott meg, mondván túl nagy hatalomra és befolyásra akar szert tenni a királyi udvaron belül. Végül merénylők végeztek vele. Ennyit a töri leckéről, lássuk a részleteket.
A cikk végén megtekinthető egy végigjátszás videó!
A Grand Prix Circuit címe sokat elárul a játékról: motorsport verseny a világ leghíresebb pályáin! Az Accolade cég adta ki 1988-ban, megjelent ZX-Spectrum, IBM PC, Apple II, Amstrad CPC, valamint Commodore 64 gépre. A progit a Dinstinctive Software fejlesztette le, kiknek a versenyzős játékokban szerzett tudásuk, később a Stunts-ban csúcsosodott ki.
Bár jómagam PC-n nyüstöltem az iskolában és otthon, a cikket a Commodore szekcióba szánom. Meglátásom szerint ugyanis jobb játékélményt nyújt a C64 változat.
Ez a játék volt az első élet szimulátor, jóval megelőzve a Maxis által jegyzett Sims sorozatot. Igaz, hogy sokkal kötöttebb játékmenetet kínál mint a kistestvére, így is figyelemre méltó népszerűségnek örvendett, formabontó volt - a tucatjátékok uralta - maga korában. 1985-ben jelent meg Commodore 64 számítógépre, az Activison gondozásában. Ugyanebben az évben követte egy Amstrad CPC, Atari ST, ZX Spectrum és Apple II verzió is, rá egy évvel pedig az Amiga változat.