A Space Taxi egy sikeres, és valóban jól sikerült játék kifejezetten a Commodore 64 gépre jelent meg 1984-ben a MUSE Software gondozásában (lásd még: Castle Wolfenstein). John Kutcher programozta, de a tervezésben Silas S. Warner is részt vett. Hihetetlen, hogy a digitalizált hangok mennyire feldobják a játékot - annak ellenére hogy rövidek. A grafika a kor szellemében készült, de semmi panaszra nem ad okot, de a lényeg a játékmenetben rejlik. Az UGH ennek a játéknak a koncepciójából építkezik, tehát már sejtheted hogy megint sofőrt kell játszanod, de a Space Taxi mint neve is sejteti a jövőbeli űrkorszakban játszódik.
A cikk végén találsz egy linket a 40 perces videó végigjátszáshoz is!
A Montezuma's Revenge egy 1984-es egyszemélyes platform típusú játék. Bár, én a Commodore kategóriába soroltam, szinte minden korabeli gépen megjelent kezdve a nagyágyú Apple II, többféle Atari konzollal egészen a ZX Spectrumig. A Parker Brothers fejlesztette és adta ki, a játékosokhoz nem lemezen vagy kazettán hanem ROM cartridge (rom bővítő) formában. A gép jobb hátul lévő portjába kell helyezni - a használati útmutatók szerint szigorúan kikapcsolt állapotban lehet csatlakoztatni és leválasztani. Elterjedt volt ez a módszer, bár nem nyújtott teljes biztonságot a másolásvédelemért vívott harcban. A leghíresebb cartridge egyébként nem játék volt, hanem pl. Assembler és más fejlesztői programok, hiszen a dobozban nem csak adatot, hanem extra chip-et, plussz memóriát stb. lehetett tenni. A Montezuma's Revenge tudtommal csak a C64 hardware-t használja.
Igazán örök darab, az Aztec Challenge egy 1984-es játék és Commodore 64-en volt a legnépszerűbb. Emellett megjelent Amiga, Atari konzolokra is. A fejlesztő Paul Norman egy személyben, a Cosmi nevű cég adta ki. Egyszemélyes ügyességi, akció játék. Lehetőséget ad kétszemélyes játékmódra, de a játékosok ilyenkor felváltva követik egymást. Megjelent magnókazettán és hajlékony lemezen, angol és spanyol nyelvi változatokkal.
Nagyon sikeres játék volt megjelenésekor, de később is népszerű maradt. Készült a 90-es évek folyamán egy felújított "remake" változata is - független fejlesztő műveként. Egyébként az eredeti játék grafikája is szépen kidolgozott - helyenként elnagyolt. Egyedüli negatívum, hogy kissé nehéz végigvinni - nagy kihívás.
A kultikus Ghostbusters című film feldolgozását Commodore 64 gépre, az Activision fejlesztette. A játékosok 1984-ben vehették magukhoz az alkotást, hajlékony lemezen és magnó kazettán egyaránt. Csak és kizárólag angol nyelven jelent meg, kifejezetten egyszemélyes játékra kihegyezve. Nehéz besorolni, de alapvetően arcade típusú. Mivel a film - úgy érzem - mai szemmel is egyedinek mondható, úgy a játék is kreatívan kihasználja a bemutatott univerzumot.
"Who do you call? Ghostbusters!"
A játék egy arcade típusú kalandjáték, monokróm, de 3d izometrikus ábrázolással. A helyszínek között váltakozik a paletta szín. Bo Jangeborg és Jack Wilkes fejlesztették, az EDGE Games-nél 1985-ben. A játék nagy sikert aratott, több mint 50 ezer példányt talált gazdát, és 1986-ben megjelent egy folytatás is, a Fairlight II.
A játék megjelent Amstrad CPC-re, és ZX Spectrum-ra is. A Commodore verzió azonban jobban teljesít összehasonlítva.
A játék címe miatt, könnyen összefüggésbe hozható - tévesen! - az azonos nevű c64 demó csapattal.