Igazán örök darab, az Aztec Challenge egy 1984-es játék és Commodore 64-en volt a legnépszerűbb. Emellett megjelent Amiga, Atari konzolokra is. A fejlesztő Paul Norman egy személyben, a Cosmi nevű cég adta ki. Egyszemélyes ügyességi, akció játék. Lehetőséget ad kétszemélyes játékmódra, de a játékosok ilyenkor felváltva követik egymást. Megjelent magnókazettán és hajlékony lemezen, angol és spanyol nyelvi változatokkal.
Nagyon sikeres játék volt megjelenésekor, de később is népszerű maradt. Készült a 90-es évek folyamán egy felújított "remake" változata is - független fejlesztő műveként. Egyébként az eredeti játék grafikája is szépen kidolgozott - helyenként elnagyolt. Egyedüli negatívum, hogy kissé nehéz végigvinni - nagy kihívás.
A játékban tulajdonképpen egy Azték hőst alakítasz, őt tudod a képernyőn mozgatni. Ezen felül lehajolhatsz, és ugorni is képes vagy. A játék koncentrációt és jó reflexeket vár el.
A játék pályákra épül. Minden pálya egyre nehezebb. Kétféle pálya van: ahol hátulról látod a hőst, és előre haladsz, és olyan ahol oldalt kell balról jobbra haladni. Összesen 7 pályán kell bizonyítanod rátermettségedet. Az út során pontokat is fogsz gyűjteni. A pályák között láthatod a statisztikádat.
A pályák változatosak, és mind eléggé egyedi mind grafikát, és irányítást nézve. Az első pálya klasszikussá vált: ahogy futsz az Azték templom felé, két irányból néha nyilakkal lő rád az ellenség. Nagyon flash, ahogy a templom egyre nagyobbá válik ahogy "közeledsz" felé.
Más pályákon kígyókkal, vad vízzel, és egy leszakadt híddal gyűlik meg a bajod... Egyébként 4 fázis van a játékban, amik egyre nehezednek. Minden fázisban a korábban említett 7 pálya van.
Pl. A templomos pálya a második fázisban már sokkal sötétebb, démonikusabb. És persze nehezebb is!
A játék közben egy misztikus hangulatú zene szól, aminek a ritmusa egyre gyorsabbá válik ahogy haladsz előre a játékban.
Érdekesség: Paul Norman megpróbálta elkészíteni Atari 2600-ra is, de végül feladta, a technikai limitációkra hivatkozva.