A Comix Zone 1995-ben jelent meg, és egy érdekes koncepciót valósít meg: a játékos egy szabadúszó grafikus/zenész/művész akit beszippant a saját maga által kitalált képregény világ. 1992-ben Commodore Amiga gépre Peter Morawiec készített egy koncepció videót, és lényegében az animáció, játékmenet erre alapszik. Ugyan korábban már például az Ocean Software próbálkozott ezzel a zsánerrel, a Caped Crusader képében 1988-ban, de a Comix Zone annyi újdonsággal terjesztette ki a stílust, hogy a Sega beadott egy szabadalmat "Videójáték rendszer szimulált képregény játék készítéséhez" névvel.
A játék megjelent később Windows, Game Boy Advance, Virtual Console, Xbox 360, PlayStation 3-ra is, PC-n pedig a Steam-ről is be lehet szerezni.
Végigjátszás videó a cikk végén!
Az Out Run az autóverseny játékok egyik retro gyöngyszeme. Yu Suzuki tervezte, és a SEGA adta ki, először 1986 Szeptember 20-án. Igazi arcade játék, így először játéktermekben lehetett kipróbálni, egyszemélyes módban. Az elsők között alkalmazták a mozgó játék szekrény innovációt.
A játék sikerén felbuzdulva seregnyi platformra portolták, többek között Sega gépek, Commodore, CPC, ZX Spectrum, Amiga, Atari stb. Én elsőként játéktermekben ill. PC-n találkoztam vele (kicsit jobb a Sega Megadrive változat!).
A játék két dimenziós grafikai megjelenítést használ. A játékos egy Ferrari Testarossa autócsodát vezethet benne, TPS (madártávlati) nézetben.
A Run & Gun (fuss és lőj) stílusú játékok egyik remek példája a 1993-ban megjelent Gunstar Heroes a Sega Mega Drive (Genesis) gépre. A Treasure cég első játéka. A Game Gear változatot az M2 fejlesztette. 2009-ben megjelent az Xbox Live Arcade és PlayStation Network kínálatában is.
A szokásos jól bevált játékmenetet kínálja: a pályákon jobbra kell haladni (visszamenni csak korlátozva lehet, van ahol egyáltalán), ugrálva, futva és az ellenségekre lövöldözni. Emellett a főhős képes megfogni és arrébdobni az ellent, sőt még védekezni és különböző kombók előhívása se kizárt. Természetesen időnként főellenségekkel is meg kell harcolni. Poénos, hogy vannak speciális - igen nehéz - részek is, pl. amikor a piramisról zúg le a főhős. 8 irányban lehet lőni!
Részletes grafika, jópofa főellenségekkel és igazán élvezetes játékmenettel. Könnyű és közepes fokozaton gyorsan lehet benne haladni, ami jó.
Végigjátszás videó a cikk végén!
A Disney által fémjelzett Aladdin rajfilm és annak játék változata óriási sikernek örvendett a 90-es évek folyamán. Nem csoda, hogy a Virgin Interactive technikai segedelmével elkészült a platformjáték változat olyan klasszis gépekre mint Amiga, MS-DOS, NES, Game Boy, Windows és természetesen az én személyes kedvencem a Sega Megadrive (aka Genesis) gépre is.
Habár az 1993-as megjelenés idejében már az ID kopogott az ajtón a 3D világgal kecsegtetve, és a platform játékok elérték a kiforrottsági fokuk csúcsát, a Sega tudta hogyan lehet sikerre vinni egy játékmenet szempontjából egyszerűbb platformert. A Sega így megbízta a Virgint hogy dobják össze a motort, és a Disney animátoraival közösen tradicionális kézzel rajzolt grafikát készítettek a játéknak. Ettől a játék nagyon szép lett, óriási egybefüggő pályákat kínált, de volt egy hátulütője is. A háttér és az előtér kicsit egybefolyt, nehéz volt eldönteni mik az igazi platformok, mivel lehet interakcióba lépni stb.