A Comix Zone 1995-ben jelent meg, és egy érdekes koncepciót valósít meg: a játékos egy szabadúszó grafikus/zenész/művész akit beszippant a saját maga által kitalált képregény világ. 1992-ben Commodore Amiga gépre Peter Morawiec készített egy koncepció videót, és lényegében az animáció, játékmenet erre alapszik. Ugyan korábban már például az Ocean Software próbálkozott ezzel a zsánerrel, a Caped Crusader képében 1988-ban, de a Comix Zone annyi újdonsággal terjesztette ki a stílust, hogy a Sega beadott egy szabadalmat "Videójáték rendszer szimulált képregény játék készítéséhez" névvel.
A játék megjelent később Windows, Game Boy Advance, Virtual Console, Xbox 360, PlayStation 3-ra is, PC-n pedig a Steam-ről is be lehet szerezni.
Végigjátszás videó a cikk végén!
Történet
Először is hadd mondjam el, hogy nem érdemes olyan komplex és klasszikus történetre számítani mint egy DC vagy Marvel Comics képregény sorozatban. De, le a kalappal a készítők előtt, mert játékokhoz mérten nagyon is elfogadható a Comix Zone története.
Sketch Turner egy képregény rajzoló művész, és szabadúszó rock zenész aki New York-ban él. Éppen legújabb képregényén dolgozik amit Comix Zone-nak keresztel el, és arról szól hogy a New World Empire (Új Világ Birodalom) megpróbálja megvédeni a Földet az idegenek megszállásától. Ötletei tipikusan rémálmaiból, vagy napközbeni merengéseiből származnak.
Egy éjszaka azonban óriási vihar tombol odakinn, és egy villám belecsap a készülő képregénybe, ezzel életrekeltve a képregény főgonoszát egy Mortus névre hallgató mutánst. A mutáns feltett szándéka, hogy végleg kiszabaduljon a képregény világ fogságából és átvegye a való világ felett az uralmat. A való világban azonban elveszti szuperképességeit, így beküldi Sketch-et a képregény világba, és ő maga rajzol neki ellenfeleket hogy legyőzze.
A képregény világban Sketch megannyi megpróbáltatáson és harcon megy keresztül, néha segítőkre is talál kalandja során. Nyílván a legfontosabb cél visszajutni a való világba...
Játékmenet
A Comix Zone lényegében egy klasszikus platform játék, ami képernyőkre van felosztva. Csavar azonban, hogy a képernyők jelen esetben a képregény egy-egy kis kockája, és lényegében a kockák között kell navigálni. A játék pályákra is fel van osztva, és mindegyik pálya két lapnyi képregénynek felel meg. Titkos tárgyak a hátterek kitépésével fedezhetők fel.
A szokásos közelharchi támadásokon kívül (ütés, rúgás), három tárgyat is tud Sketch magával cipelni. Ezek a tárgyak tipikusan a továbbjutáshoz kellenek. Egy idő után bombák és kések is találhatóak, a torlaszok megsemmisítéséhez. Életerőt jeges tea formájában tud Sketch szerezni. Van egy marok amit ha Sketch felvesz, akkor Super Sketch-é válik, és az aktuális képernyőn minden ellenfélnek egy igen erős támadást tud bevinni. Érdekes támadási forma, amikor egy lapból kitépve repülőt hajtogathat Sketch és az ellenségeknek dobhatja. Azonban ez rizikós, és még életerőbe is kerül.
Zene
A játék aláfestő zenéje alapvetően 6 különböző, eredeti heavy rock nóta - amolyan 90-es évek eleji Nirvana stílusban. A játék amerikai kiadásához mellékeltek egy bónusz zenei CD-t is amin népszerű rock zenék voltak.
Fogadtatás
A megjelenés idején abban mindenki egyetértett, hogy a koncepció és a grafika nagyszerű, de jogosan gondolták azt hogy hamar repititívvé válik a játékmenet: harcok és irtó egyszerű feladványok váltakoznak. Az irányítás sem volt tökéletes, Sketch elég lomhán mozog, és sokszor nem úgy történnek a dolgok ahogy egy játékos előre eltervezi. Volt olyan újság aki - habár kegyetlen őszinteséggel - úgy fogalmazott: "Őszintén imádni akarod a Comix Zone-t annak egyedi elemei miatt, de néhány képregény kocka után a nászútnak vége".
Saját tapasztalatból ezt alá is tudom támasztani, és azt tudom még hozzátenni, hogy a harc is nehéz tud lenni. Engem például jobban frusztrált hogy sokszor újra kellett kezdenem fejezeteket. De, persze én hírhedten vagy nagyon jó vagyok egy bizonyos platformban vagy csapnivaló. A bénaság nem kifogás :)