A Grand Prix Circuit címe sokat elárul a játékról: motorsport verseny a világ leghíresebb pályáin! Az Accolade cég adta ki 1988-ban, megjelent ZX-Spectrum, IBM PC, Apple II, Amstrad CPC, valamint Commodore 64 gépre. A progit a Dinstinctive Software fejlesztette le, kiknek a versenyzős játékokban szerzett tudásuk, később a Stunts-ban csúcsosodott ki.
Bár jómagam PC-n nyüstöltem az iskolában és otthon, a cikket a Commodore szekcióba szánom. Meglátásom szerint ugyanis jobb játékélményt nyújt a C64 változat.
Játékmódok
Mindössze három játékmód közül lehet választani: tét nélküli gyakorlás egy pályán, egyszemélyes verseny az idő ellen, valamint nagydíj sok-sok versenytárssal.
Sajnos megosztott képernyős kétjátékos módra nincs lehetőség. Ahogy, hálózati többjátékos mód sincs (nem meglepő).
Versenyautók
A három választható autó - természetesen - kinézetre, sebességben, és irányíthatóságban kínál más-más élményt. A leggyorsabb autó a McLaren-Honda Turbo, de - ennek megfelelően - a legnehezebben irányítható is. A három közül leglassabb a Ferrari, és itt is érvényes a szabály miszerint ez meg könnyebben irányítható. A Williams a középutas.
- McLaren MP4/4
- Williams FW12C
- Ferrari F1/87/88C
Pályák
- Jacarepaguá Circuit - Brazília
- Circuit de Monaco - Monaco
- Circuit Gilles Villeneuve - Kanada
- Detroit street circuit - Detroit
- Silverstone - Nagy-Britannia
- Hockenheim - Németország
- Monza - Olaszország
- Suzuka - Japán
Játékélmény
A főmenüben 5 nehézségi fok közül lehet választani, de hogy pontosan miben nyilvánul ez meg számomra ismeretlen.
Az irányítás: nehéz! A korabeli játékok sémáját követi, épp csak annyira realisztikus, hogy az ne legyen zavaró. A váltás manuális.
A verseny közben a bal felső sarokban térkép, a jobb felsőben az idő eredmény segíti a játékost. A képernyő két részre van osztva, mintha a játékos a cockpit-ban ülne. Sőt még két visszapillantó tükör is a hasznunkra van.
A Commodore változat zenéje és hang effektje egyértelműen veri a többi kiadást.
Habár a pálya nem valódi 3D megjelenítésű, részletesnek mondható, és nem utolsósorban gyorsan rendereli a szoftver.
A kanyarodás ellenben borzalmas. Ha túl gyorsan veszel be egy kanyart és a pályán kívülre kerülsz, az autó elkezd forogni mint a szélkakas, és behozhatatlan hátrányt szenvedhetsz ezáltal.