A történet szerint 1965-ben egy misztikus laboratóriumi kísérlet balul sült el, és emiatt Prof. Sidney Ruffleberg-nek és csapatának nyoma veszett. 30 évvel később, egy tinédzser srác és a kutyája rábukkan a professzor birtokára, és véletlenül beindítják az ott lévő berendezést, minek hatására bekerülnek Evermore virtuális világába.

A játékban a kis srácot és a kutyáját kell irányítani, hogy felfedezd Evermore négy világát, és megtaláld a kiutat. Út közben - természetesen - harcolni is kell majd, hogy kiderítsd mi történt a professzorral. Érdekes eleme a játéknak az alkímia képesség.

A hasonló cím miatt sokan összekeverik a Secret of Mana folytatásával. Valójában teljesen független attól az RPG-től (csak a kezelőfelületet örökölte). A játékot a híres Square Soft fejlesztette, Alan Weiss tervezte, és a Nintendo adta ki 1995-ben. Stílusát tekintve akció RPG.

A szoftver kifejezetten az észak-amerikai és európai piacra készült, megjelenésekor pozitív kritikát kapott. Nagyszerű, részletes grafika, és játékmenet jellemzi. A történet habár gyerekesnek tűnik, így összességében mégis képes széles réteget lekötni.

Az irányítás a többi RPG-ben megszokott módon történik, a főszereplőt a helyszínek között madártávlati ábrázolással láthatjuk - a kutyát a gép irányítja. Rengeteg szereplővel beszédbe lehet elegyedni, és kereskedni.

A játék során tapasztalati pontokat kell gyűjteni - ehhez harcolni kell. Megfelelő mennyiségű tapasztalat begyűjtése után szintet lép a főszereplő. Ilyenkor el lehet dönteni, milyen statisztikát szeretnénk permanensen növelni (pl. erő, alkímia stb).

Négy féle fegyver csoport van: kard (sword), lándzsa (spear), axe (fejsze) és páncélököl (bazooka). Sőt, a fegyverek négy szinten keresztül fejleszthetők fel! A fejlettebb fegyverekkel újabb támadási módok is elérhetővé válnak. Egyes fegyverek alkalmasak bizonyos tereptárgyak eltakarítására (növények, kövek).

A Secret of Evermore négy eltérő világában más fizetőeszközök vannak forgalomban:

  • Prehistoria - Talon
  • Antiqua - Drágakövek
  • Gothica - Arany érme
  • Omnitopia - Kredit

Emiatt időnként elkerülhetetlen, hogy váltani kelljen, azonban nem az összes kereskedő tud váltani. Két piac van, ahol kifejezetten árukereskedelem van, érdemes élni a lehetőséggel!

Az alkímia tulajdonképpen a varázslás előfeltétele. Minden varázslathoz tartozik egy kémiai formula, amit először meg kell tanulni egy NPC (nem játékos) karaktertől. Épp ezért a játékban nincs varázs (vagy mana) pont! A formulákat értelemszerűen alapanyagokból ki is kell keverni, ehhez gyűjtögetni és kereskedni kell. A kutya a szabadban képes "kiszagolni" az alapanyagokat, így némiképp segítségedre lehet.

A zenét Jeremy Soule szerezte, és úgy érzem elég jól sikerült - ahhoz képest hogy első videójáték munkája. A demóját hallva a SquarSoft azonnal szerződött is vele, sőt a 29 különböző track-et még CD-n is kiadták!

Összességében ez egy igen érdekes, szépen kidolgozott RPG, melyet idejében nagyon jól fogadott a játékos világ.


Videó


Kézikönyv

Ha nem jelenik meg helyesen: megnyitás külön lapon


Csalások

Futás stamina nélkül

Bármelyik fegyverrel amelyik már elérte a harmadik szintet kihasználhatsz egy hibát a játékban. Tartsd lenyomva a támadás gombot, amíg a fegyver eléri a maximális töltöttséget, ez után tartsd lenyomva a futást is. Így stamina vesztés nélkül bármeddig futhatsz.

Legyőzhetetlenség

Ez akkor működik amikor főellenséggel harcolsz. Miután megszerezted az "Escape" (menekülés) varázslatot Horace-tól, vidd magaddal mielőtt főellenséggel fogsz harcolni. Használd magadon és a kutyádon. Ezekben a harcokban nem lehet elmenekülni, ezért a harcban maradsz, de a sebeződés kikapcsolódik.

Extra befejezés jelenet

Várj két percet miután megjelent a THE END felirat az eredeti befejezésnél.