A SimCity című játékról igazán elmondható, hogy kiállta az idők próbáját, több generációnak, többféle platformon nyújtott kikapcsolódást, vagy esetenként nagy fejtörést. A játékot nehéz besorolni, alapvetően stratégia, de annál mélyebb szintű szimulációt tartalmaz. A feladat konkrétan: városépítés. Igen, itt az idő, hogy megmutasd Te milyen polgármester lennél, kezdve a telkek és közületek helyes elhelyezésétől, a megfelelő infrastruktúra megvalósításán át (villamos áram, ivóvíz stb). És a legmerészebb újítás ebben az 1989-ben készült játékban, hogy nincs vége, nem lehet győzni sem veszteni. Rajtad múlik, hogy mit teszel a városoddal, kis tanyasi világot hozol létre, egy nagy gigapoliszt, vagy.. lerombolod egy hurrikánnal! A játék vicces funkciója, hogy különböző természeti csapásokat zudíthatsz egy gombnyomásra az eddig felépített városodra. A játékot az élő legenda, Will Wright tervezte (nevéhez olyan "apró" címek kötődnek mint pl. A Sims), és már ifjonti korában bizonyította: hallani fogunk még róla és remek játékairól. Érdekes módon, ezt a játékot végül egy kis cég, a Maxis adta ki, mint második játékuk - időközben beolvasztották az Electronic Arts-ba.

A játékot a "Raid on Bungeling Bay" inspirálta, melyben Will Wright-ot jobban lekötötte a saját város (térkép) létrehozása funkció, mint maga a játék. Az első SimCity verzió 1985-ben Commodore 64-re készült, de még négy évet kellett várni a megjelenésére. Az eredeti cím Micropolis lett volna. Az említett "nem lehet győzni sem veszteni" paradigma megjelenésétől eléggé tartottak a kiadók és úgy gondolták nem lehet sikere egy ilyen játéknak. Végül egy kis cég, a Maxis adta ki. Hamar kiderült, hogy a játék iszonyatosan addiktív, és szórakoztató! A Broderbund és a Nintendo hamar le is csapott a licenc-re. Ritka, hogy egy játék ennyi hardwarre és op.rendszerre megjelenjen, íme a teljes lista:

  • Acorn Archimedes
  • Acorn Electron
  • Amiga
  • Amiga CDTV
  • Amstrad CPC
  • Atari ST
  • BBC Micro
  • Commodore 64
  • DESQview
  • DOS
  • EPOC32
  • FM Towns
  • iPod Touch
  • iPhone
  • PC-98
  • GBA
  • OS/2
  • Linux
  • Mac OS
  • Symbian
  • Java
  • NeWS
  • SNES
  • Tk
  • Unix
  • Windows
  • X11 TCL
  • ZX Spectrum
  • Virtual Console

A játékban nincs cél, kivéve a Scenario típusú térképeken. Összesen 10 féle Scenario-t nyújt a játék, és mindegyikben egy adott probléma megoldására kell összpontosítani. A játék kötetlenebb részében először egy véletlen pályát kell generálni néhány módosítható opció segítségével. Nézzük meg a Scenario feladatokat:

  • Bern, 1965 - A Svájci fővárosban túl nagy a közúti forgalom, és rossz a tömegközlekedés.
  • Boston, 2010 - A város nukleáris erőműve felrobban és leáll (csernobillá változtatva a város jelentős részét :S ). Érdekesség: néhány verzióban nincs nukleáris erőmű, így azokban egy tornádó után kell eltakarítani.
  • Detroit, 1972 - Bűnözés, és stagnáló ipar. Csökkenteni kell a bűnözést, és újragondolni a város telek elrendezését.
  • Rio de Janeiro, 2047 - A part menti áradások a globális felmelegedés következtében felemészti a város egy részét. A feladat egyértelműen az újraépítés. Egyes verziókban amiben nincs áradás katasztrófa, nagyon nagy bűnözést kell legyőzni.
  • San Francisco, 1906 - Ez a katasztrófa a valóságban is megtörtént, óriási földrengés volt a városban. Nem tudni, hogy ennek következtében, vagy ettől független, de óriási tűzvész is pusztított a városban.
  • Tokyo, 1961 - Vigyázat, Godzilla támad! :)

A későbbi kiadások (a DOS-os is), még két Scenario-t adtak:

  • Hamburg, 1944 - Bombázás utáni újraépítés, 2. VH.
  • Dullsville, USA, 1910 - Unalom, unalom hátán. 30 éved van, hogy a kis faluból igazi metropoliszt varázsolj!

A SNES változat még két pályát adott:

  • Las Vegas, 2096 - UFO támadás
  • Freeland, 1991 - Nagyon különleges pálya, ami teljesen üres és nincs benne víz. A cél ugyanaz mint a Dullsville pályában, tehát metropoliszt kell építeni, legalább 500 000-es lélekszámmal.

Érdekes, hogy hamar rájöttek a játékosok egy beépített "csalásra". A Scenario-ban időlimit van, és ha az utolsó pár évben nullára állították az adókat, az nagyon nagy előnyt adott a nyerésre. Beindult a gazdaság, vagy gyors ütemben nőtt a lakosság stb.. Később úgy oldották ezt meg a fejlesztők, hogy a tartósan pozitív büdzsé elengedhetetlen volt a győzelemhez!

A játékban alapvetően háromféle telektípust lehet elhelyezni, ahol a lakosság fog később építeni. Sőt a szimuláció annyira részletes, hogy az épületek átépülnek, fejlődnek vagy akár visszafejlődnek minden egyes cselekedetünktől!

Tipikusan olyan játék amit ki kell próbálni. Klasszikus játék, ami kiállta az idők próbáját.



Videó


Online Játék


Csalások

Extra pénz

Tartsd lenyomva a Shift billentyűt és gépeld be hogy "FUND". Ismételt meg háromszor, majd mentsd el a játékot. Ha betöltöd a mentést megismételheted. Ügyelj rá hogy ha több mint 3x írod be a kódot, valamilyen természeti csapás fog történni (ez egyfajta büntetés akar lenni).

Út/Sín karbantartási költség nélkül

Normál esetben a tömegközlekedési büdzsének 100%-nak kell lennie hogy az utak és vasutak ne kezdjenek el tönkremenni az idő előrehaladtával. Ha 0%-ra állítod nagyon hamar el fog tűnni az összes út, kivéve azok a sínek ami felett elektromos kábelek futnak.

Tehát ha nem szeretnél kiadást, és meg tudod fizetni a +1 kábelt minden sín fölé használd ki ezt a bug-ot.

Csalóka adóparadicsom

Ehhez nem árt ha már van elég pénze a városnak. Az év elején állítsd az összes adót 0%-ra. Az év végén pedig hirtelen emeld meg. A játék év végén szedi be az adót az egész évre.

Katasztrófa kikerülése

Ha bekapcsoltad a katasztrófákat, de az egyikből kimaradnál ami épp elkezdődött, mentsd el a játékot a katasztrófa kirobbanásakor és töltsd vissza. A katasztrófát leállítja ez a trükk.