A Sikátor Macska című játék (magyarul nem jelent meg) szintén nagy hatással volt a játékosokra az idejében - nagyon korai DOS alkotás, a CGA grafikánál nem képes jobb minőséget produkálni.A játékot Bill Williams készítette, és a Synapse Software adta ki először az Atari 8-bites gépeire 1983-ban, és rá 1 évvel már a PC játékosok is kaptak egy változatot. Ennek ellenére a grafika nem elnagyolt, és részletesen kidolgozott, épp csak a színvilág kopár. A játékban egy macskát kell irányítani, és mint a játék neve és az introja is sugallja egy sikátorban kell elkezdeni a kóbor macskák rögös életét. Innen többfelé vezet az út... A játék ügyességet, jó reflexeket és előre tervezést igényel az egyes képernyőkön. A cél: jól belakmározni bármi áron, Freddy a macska a segítségedre szorul!
Letölthető a cikk végén!
Érdekesség, hogy az IBM elérte, hogy egy diszkrét ám annál határozottabb logót tehessen a nyitóképernyő tetejéhez "Presents" azaz "bemutatja" felirattal. A játéknak 128Kb RAM a minimális szükséglete, és természetesen IBM PC vagy kompatibilis gép kell neki.
A játékban Freddy a macskának életei vannak, akárcsak a mondásban. Ha mindet elveszíti, végetér virtuális élete - és kezdheted előről a kalandot. A játék kezdetén a sikátorban egy nagy ház van a háttérben rajta ablakokkal, előtte egy nagy kerítés. Időnként egy véletlenszerű ablak kinyitódik és kidobnak onnan valamit, legyen szó akár egy telefonról vagy cipőről stb. Sőt időnként egy kutya is megjelenik a képernyő alján a sikátorban, végigfutja a képernyőt és közben elkaphat. Ilyenkor egy balhé veszi kezdetét, melynek egyértelműen a kutya lesz a győztese, Freddy elveszíti egyik életét.
Freddy kóbor macska, nem riad vissza a vakmerő dolgoktól. Jól és magasra tud ugrani, a sikátorban a kukákra, onnan a kerítésre és végül egy ablakon akár egy lakásba. A lakásokban (5 féle) kihívást lehet megcsinálni, két példa:
- Az egyik legkönnyebb lakás az, amelynek egy asztal van a közepén rajta egy madárkalitkával. A kalitkát le kell lökni az asztalról, és elkapni a menekülő madarat.
- Egy elég félelmetes lakásban egy kutya szerelmes lakik. Jó pár alvó kutya, és az ő etető tálkájuk, ha nem nem is finom, de legalább étellel. Ha túl közel mész egy kutyához éberré válik, a túl éber felkel és a végeredmény egy élet elvesztése...
A legtöbb szoba még egy halálos seprűt is felvonultat időnként, ami szó szerint "végigsöpöri" a képernyőt. A macska azzal foglalhatja csak le a seprűt ha lábnyomokat hagy a padlón, vagy a berendezésen. A seprű nem végezetes a macskára nézve, de ha nincs lefoglalva a macskát arréb lökve bajba keverheti!
Ha sikeresen végigcsinálsz egy kihívást pontokat szerzel annak függvényében milyen gyorsan végezted el, majd visszakerülsz a sikátorba. Itt az ablakok nyitva vannak és Freddy szerelme az egyikben várja őt. Ha ide ugrasz be, egy speciális szobába kerülsz ahol még nagyobb kihívás vár: megcsókolni a szerelmedet. Persze ez nem ilyen egyszerű. Ha viszont sikerül a feladat, a játék szintje nő egy fokkal, Freddy kap egy extra életet és minden a sikátorban folytatódik.
A hang eleinte nem volt a PC erőssége, de mivel nem elsősorban "játékgép" volt hanem vállalkozók választása, így a játék a szokásos beep-blip típusú speaker hangoknál nem tud többet produkálni. Némelyik idegesítő, van ami el van találva (ami halkabb) de szerencsére ritkán vannak ilyen "hang effektek". A nyitóképernyő zenéje azonban nagyon jó!
A DOS verzió összesen 7 színt használ, de soha sem egyszerre mindet egy adott képernyőn. 320x200-as videó felbontással futtatható, a CGA grafika egyszerre 4 színt tud megjeleníteni. A játék minden jel szerint assembly nyelven íródhatott, hiszen a COM fájl mindössze 56,448 byte. Az Atari verzió floppy-n és kazettán került forgalomba, és még kevesebb 32,594 byte-ot foglalt.